Zde naleznete souhrn praktických návodů na řešení některých vašich problémů prostřednictvím našeho úřadu. Dozvíte se v nich kam zajít, co si vzít s sebou, na koho se obrátit. Tématicky rozdělené situace v menu níže obsahují body, ve kterých najdete postup řešení.
Jak řešit ostatní životní situace se můžete dozvědět na Portálu veřejné správy.
Czech POINT
Czech POINT – ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy
Základní informace
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT je projektem, jehož cílem vytvořit garantovanou službu pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa, kde je možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak.
Poskytujeme tyto služby
- výpis z Katastru nemovitostí
- výpis z Obchodního rejstříku
- výpis z Živnostenského rejstříku
- výpis z Rejstříku trestů
- výpis z Rejstříku trestů právnické osoby
- výpis z bodového hodnocení řidiče
- vydání ověřeného výstupu ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů
- výpis z insolvenčního rejstříku
- datové schránky
- autorizovaná konverze dokumentů
- základní registry
- výpis z Veřejných rejstříků
Upozornění
Výpisy, které získáte na kontaktních místech Czech POINT jsou primárně určeny pro použití na území České republiky. Použití listin v zahraničí se řídí různými pravidly a v případě, že budete pro vaši listinu vyžadovat tzv. superlegalizaci nebo apostillu , je nutné získat ji u vlastníka dané agendy (např. výpis z KN na příslušném katastrálním pracovišti, výpis z RT přímo na Rejstříku trestů).
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- podnikatel, člen statutárního orgánu nebo zmocněnec na základě písemné plné moci, fyzická osoba
Jaké jsou podmínky a postup
- v případě vydání výpisu z Rejstříku trestů pro právnické osoby, Veřejného rejstříku, Živnostenského rejstříku, Katastru nemovitostí, Seznamu kvalifikovaných dodavatelů, a insolvenčního rejstříku, které jsou veřejnými evidencemi, se oprávnění žadatele ani jeho totožnost neprověřuje
- v případě vydání výpisu z Rejstříku trestů pro fyzickou osobu, výpisu bodového hodnocení osoby a podání žádosti k provedení úkonu k datovým schránkám je ověřováno oprávnění a totožnost žadatele
- je-li žadatelem o výpis z Rejstříku trestů pro fyzickou osobu zplnomocněný zástupce, musí předložit úředně ověřenou plnou moc
Kde, s kým a kdy ve věci jednat
Obecní úřad Ostravice, Ostravice 577, 739 14 Ostravice
Kancelář matriky
Ivana Lojkásková, tel.č. 558412545, e-mail: matrika@obec-ostravice.cz
Kancelář sekretariátu
Bc. Pavla Běčáková, tel. č. 558412541, e-mail: podatelna@obec-ostravice.cz
Pondělí a středa 8:00 - 11.00 / 12.00 - 16:30 hod
Ostatní dny po telefonické domluvě
Jaké doklady je nutné mít s sebou
- průkaz totožnosti
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
- podání žádosti o výpis z Rejstříku trestů (jak pro fyzickou, tak pro právnickou osobu): 100 Kč
- podání žádosti o zřízení datové schránky – zdarma
- opětovné vydání přístupových údajů k datové schránce: 200 Kč
- provedení autorizované konverze dokumentů do listinné i elektronické podoby: 30 Kč za každou i započatou stránku konvertované listiny
- ostatní výpisy a výstupy: 50 Kč za každou i započatou stránku
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
- výpisy z informačních systémů veřejné správy jsou vydány na počkání
Rejstřík trestů
- výpis je vydán na počkání, avšak může nastat výjimka, kdy žádost není možno vyřídit elektronicky a musí být manuálně zpracována na pracovišti Rejstříku trestů v Praze
- výpis nelze vyřídit elektronicky např. u cizinců, kterým nebylo přiděleno rodné číslo
Datové schránky
- po sepsání a odeslání žádosti prostřednictvím Czech POINT obdrží žadatel jedno vyhotovení žádosti a potvrzení o zřízení datové schránky. Datová schránka bude zřízena do tří dnů, přístupové údaje k datové schránce obdrží žadatel od Ministerstva vnitra poštou nebo na e-mail
Autorizovaná konverze
- provede se na počkání
Za správnost návodu odpovídá
Ivana Lojkásková
Únor 2020