Informace poskytla: Ing. Alena Bačáková
Datum poskytnutí informací: 14.8.2025
Zveřejněno dne: 19.8.2025
Předmět žádosti:
Obracím se na Vás, na základě zákona 106/1999 Sb., ve věci pořízení nového loga obce Ostravice a žádám Vás o:
• fotokopie smluv, dle kterých je provozováno parkoviště obce Ostravice fyzickou, případně právnickou osobou,
• fotokopie usnesení rady obce na základě, kterých byly výše zmíněné smlouvy uzavřeny,
• fotokopie dokumentů, dle kterých byla stanovena hodnota veřejné zakázky „provozování parkovišť obce Ostravice“.
Odpověď:
Na základě Vaší žádosti Vám sdělujeme následující:
- Fotokopie smlouvy s provozovatelem parkoviště viz příloha.
- Fotokopie usnesení Rady obce Ostravice viz příloha.
- Hodnota veřejné zakázky nebyla stanovena – provozovatel parkoviště obdrží % poplatek z vybrané částky za parkování.
Doplnění informací:
Informace poskytla: Ing. Alena Bačáková
Datum poskytnutí informací: 27.8.2025
Zveřejněno dne: 28.8.2025
Na základě Vaší žádosti Vám sdělujeme následující:
Obec Ostravice při zadání veřejné zakázky „Nájemní smlouva o provozování parkovišť“ postupovala s určitou opatrností, jelikož bylo problematické stanovit hodnotu veřejné zakázky a z toho důvodu neuzavřela s dodavatelem smlouvu na dobu neurčitou, ale na dobu určitou (období 2 let).
Zařízení je nyní v rozběhu, postupně se začíná uvádět do provozu, z toho také vyplývají hodnoty plateb za parkovné.
Dodavatel zakázky z tohoto objemu plateb inkasuje stanovené procento dle smlouvy.
Předpokládali jsme, že nedojde v daném období k překročení zákona 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek ani směrnice č. 1/2023 obce Ostravice. Plnění této zakázky je měsíčně monitorováno.
Máme za to, že rozhodnutí o této zakázce bylo a je v kompetenci Rady obce Ostravice a dle stávajícího vývoje plateb nepředpokládáme, že v následujících dvou letech plnění z této smlouvy pro dodavatele překročí limit směrnice č. 1/2023 o zadávání zakázek malého rozsahu.