Informace o záměru zrušení zasílání poplatku za komunální odpad formou poštovních poukázek
Vážení občané,
chtěli bychom Vás informovat o záměru zrušení zasílání poplatku za komunální odpad formou poštovních poukázek. Rádi bychom je od 1. 1. 2026 nahradili elektronickou formou – a to emaily. V dnešní době je více možnosti, jak lze poplatky uhradit a většina domácností již platí bezhotovostně převodem z účtu, tzn. že pro platbu poštovní poukázku nepotřebují, ale stačí jim zaslat platební údaje e-mailem. Pro obec se jedná o úsporu, která s ohledem na aktuální ceník České pošty není malá.
Tuto formu zasílání bychom rádi využili i u poplatku ze psa, u kterého se poštovní poukázka dříve neposílala. Občan si tak musel hlídat dobu splatnosti poplatku sám, bez jakéhokoliv upozornění.
Tímto bychom Vás chtěli požádat o nahlášení emailové adresy těmito způsoby:
- zasláním informací na emailovou adresu poplatky@obec-ostravice.cz a to:
- jméno, příjmení,
- číslo popisné rodinného domu či rekreační chaty,
- telefon,
- emailovou adresu na kterou chcete zasílat informace ohledně poplatku za komunální odpad nebo poplatku ze psa nebo
- na obecním úřadě v kanceláři místních poplatků nebo
- na telefonní čísle 558 412 544.
Po nahlášení emailové adresy Vám na začátku každého roku přijde email s informacemi o výši poplatku za odpad (nebo poplatku ze psa) na daný rok, číslo účtu, variabilní symbol, QR kód, splatnost poplatku (tzn. stejné údaje jako dříve na poštovní poukázce). Totéž platí u poplatku ze psa.
Datum poslední aktualizace: 21. 7. 2025 8:46




